Her yıl 230 ülkede insanların çevrimiçi davranışlarına ilişkin küresel raporlar hazırlayan We Are Social ve Meltwater’ın “Nisan 2023 Dijital Dünya Araştırması” yayınlandı.
Araştırmada, 16-64 yaş grubundaki internet kullanıcılarına, her hafta online mal veya hizmet satın alıp almadıkları soruldu.
Yıllık e-ticaret hacmi 800 milyar TL’ye ulaşan, geçen yıl 4 milyar 787 milyon online siparişin verildiği Türkiye, araştırmada Avrupa ülkeleri arasında ilk sırada yer aldı.
Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 64’ü her hafta sayıları 548 bine ulaşan dijital mağazalardan online mal ya da hizmet satın aldığını söylerken, bu oran en yakın takipçisi İngiltere’de yüzde 60,7, Yunanistan’da ise yüzde 59 olarak gerçekleşti. İlk 10’da yer alan diğer ülkeler ise şunlar:
Polonya (yüzde 58,7), İspanya (yüzde 52,6), Fransa (yüzde 52,1), İrlanda (yüzde 52,1), İsveç (yüzde 51,4), Norveç (yüzde 51,2), Hollanda (yüzde 50).
Online ticaretin en fazla yapıldığı ülkelerden Çin’de internet kullanıcılarının yüzde 59,1’i her hafta online mal ve hizmet satın alırken, ABD’de bu oran yüzde 57,7 oldu.
Avrupa’da lider olan Türkiye, dünya sıralamasında da yüzde 64,7 orana sahip Güney Kore’nin ardından ikinci basamakta yer aldı.